Soňa Tomanová

Knihu "Panika před úsvitem" je možné stáhnout zde Kdo nechce stahovat, může si přečíst třeba jen anotaci ke knize a hned má jasněji. ......................................................................................................... ... Další mé tvůrčí a podnikatelské aktivity je možné prohlédnout třeba na této stránce, kde prezentuji své ručně vyráběné výrobky... ...Ještě mám své stránky atelieru, které teprve zajíždím přírodní dekorace... .................a nakonec stránky, kam vkládám své články, videa, která mě baví a tak různě... spíše pro zábavu náhodných návštěvníků můj web ZDE

Soňa Tomanová

Úsvit

Možná přichází úsvit a slunce přináší světlo do mého světa úzkosti. Je snad samotná pravda to světlo? Asi ano. Pravda osvětluje skutečnost a já už se přestávám bát. Ale to co vidím...

17.5.2013 v 15:29 | Karma: 11,31 | Přečteno: 319x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Ozbrojené přepadení plus další úlety

Nenašla jsem všechny odpovědi, ale tyto zážitky ke vzniku úzkostí jistě patří a mohly by být velkou částí hledaného tygra.

12.5.2013 v 12:40 | Karma: 8,87 | Přečteno: 430x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Skládačka

Umím složit jednu stranu, a když začnu s jinou, tu první rozházím. Je to proto, že má kostka obsahuje nejen několik barev, ale několik podivně pospojovaných úrovní. Psychickou, duchovní, vnější, vnitřní. Kdo tomu vůbec rozumí?

8.3.2013 v 1:55 | Karma: 8,92 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Prostě horor... něco jako stráž u mrtvého

Po smrti prý uniká duše zemřelého ústy, ale je třeba, aby opustila i jeho obydlí. Proto se otevírá okno, zapalují svíce a tak dále. Skutečně je to tak? Já nevím, ale dělat takové obřady... bylo pro mě prostě děsivé.

15.1.2013 v 2:28 | Karma: 10,85 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Jak jsem zaslechla dech hydry, jejíž jméno je systém

Vím o té hydře, ale doposud mě málo zajímala. Její živočišné projevy začala jsem nejdříve slyšet, teprve pak vidět. Přicházelo to však zvolna. Jako závany pachu, který se odněkud line a není zatím jasné, co je jeho zdrojem.

9.1.2013 v 23:32 | Karma: 10,95 | Přečteno: 748x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Informační mišmaš pro čtenáře psychorománu "Panika před úsvitem"

Tento blog je poděkováním, ale nejen to. Kdo čte mou knihu, občas má otázky. Pokusím se je zodpovědět v této malé rekapitulaci, protože mé psaní se pomalu a jistě blíží ke svému závěru.

5.1.2013 v 1:11 | Karma: 7,92 | Přečteno: 530x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Co má společného Lenin, Erbenova "Svatební košile" a StB?

Mé vyprávění bude znít šíleně, já vím. Přesto to tak šílené není, když člověk zná pozadí událostí a vzájemné vztahy mezi nimi. Že nemám kontrolu nad vlastním myšlením a napadají mě i nesmysly? Kdo ji však má a koho nenapadají?

4.1.2013 v 2:30 | Karma: 10,36 | Přečteno: 886x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Masák

Victor Hugo řekl, že pohled do nitra duše je velkolepější než hvězdná obloha a ta je zase úchvatnější než pohled na moře. No nevím, tento sen byl také pohledem do nitra, ale možná jsem viděla jen jeho sklep.

29.12.2012 v 23:18 | Karma: 9,23 | Přečteno: 749x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Maminko, už nezabíjej

Mohu potvrdit, že třinácté komnaty existují a já tam nic hezkého nenašla, i když jsou horší věci na světě. Abych mohla odpustit, musela jsem ty dveře prostě otevřít...

22.12.2012 v 23:28 | Karma: 14,28 | Přečteno: 1659x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Zatmění světa

Lidé se bojí zkázy světa, ale mnoho z nás už nemá strach, protože jejich svět potemněl dávno a život na této zemi už nepovažují za nutnost, na které by museli tak strašně lpět. I mně se sesypal svět z iluzí v hromádku trosek, kterou navíc překryla nemilosrdná tma.

30.11.2012 v 2:25 | Karma: 10,71 | Přečteno: 913x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Jak mě tornádo vcuclo a pak vyplivlo do otevřené náruče exekutorů

Tornádo je prý silně rotující vír, který je schopen způsobit rozsáhlé hmotné škody na zemském povrchu. Jsou lidé, kteří před nasávacím chobotem rychle utečou... já bohužel neutekla.

24.11.2012 v 2:23 | Karma: 12,48 | Přečteno: 1408x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Vlákna vypuštěných slov

Mezi vypuštěným slovem a člověkem existuje tenounké vlákno příčiny. Tou příčinou může být láska, nuda, rozvernost, prostě cokoli. Průšvih je, když na každé slovo číhá pavouk, který po něm touží. Díky vláknu je člověk za slovo chycen a pak vtažen do hnusných pavoučích sítí, aby pak byl zpracován jako kořist. Neporadím, jak z toho ven, granát by možná pomohl a já to časem opravdu zkusila. Bohužel to nemohu nikomu doporučit.

14.11.2012 v 1:42 | Karma: 11,32 | Přečteno: 827x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Není potřeba hledat tygra, stačí sledovat znaky "tygrovosti"

Ano, je to tak. Manžel nebyl ten tygr, kterého jsem hledala. Na scéně se objevilo něco horšího a nešlo už jen o mě. Ukázalo se, že znamení tygrovitosti táhnou se celými generacemi.

10.11.2012 v 3:45 | Karma: 10,80 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Exkurze v říši stínů

Začátek terapie se podobal výpravě do starých hangárů odložených filmových kulis. Byly zaprášené, ledabyle naházené v různých koutech, často neúplné. Přesto ale měly schopnost oživit stará dramata, která měla být už dávno vyčpělá.

6.11.2012 v 19:31 | Karma: 10,39 | Přečteno: 947x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

O květinách, které se raději neotevřely

Některé květy se schovají, opadají, uschnou a nikdy se nedozvědí, že mohly být stejně krásné, jako ty, které se směle draly na slunce. A některé to možná vědí, že jsou stejně krásné, ale zůstanou ve stínu pod listy a dívají se na ty, které se vystavují v záři paprsků.

2.11.2012 v 0:01 | Karma: 9,38 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Skupinová terapie v obrátkách

Někoho zažehnete malou jiskrou, na jiného je potřeba plamenomet. Já potřebovala slušný zážeh, abych konečně pocítila vztek a pak vystartovala proti svému bližnímu hájit svoje práva.

30.10.2012 v 3:10 | Karma: 10,75 | Přečteno: 996x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

O beruškách a ptácích s nemocnými křídly

Jak se žije ptákům a beruškám, když nemají zdravá křídla? Špatně si shánějí potravu, lásku a ještě jim ostatní nadávají. Nakonec i oni sami uznají, že jsou ničemní. Že byla beruška přišlápnuta k zemi tvrdou botou, o tom se moc nemluví. Že pták si rozbil zobák, protože spadl vyčerpáním, to se špatně říká komukoliv.

27.10.2012 v 12:30 | Karma: 10,31 | Přečteno: 794x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Mám vylovit krakeny? Tak jo.

Rozhodnutí činíme na základě svého vnímání situace. Naše pozornost ulpívá pouze na malé části reality, a to není vše. Některé námi pochybně vnímané vjemy vyhodnocujeme špatně, protože nejsou tím, čím se zdají být, a navíc jsou za vším, co vidíme, obrovské prostory neviděného.

25.10.2012 v 3:53 | Karma: 11,18 | Přečteno: 1278x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

V hlubinách nitra

Naše nitro nepozná, jsme-li ještě nad hladinou, nebo už pod ní. Nevšimne si toho hned. Teprve po delším čase pochopí, že nezvládá a muselo dojít k nějaké velké změně. Jde-li tu změnu rychle zvrátit, to v danou chvíli nikdo neví.

23.10.2012 v 0:23 | Karma: 10,38 | Přečteno: 930x | Diskuse| Poezie a próza

Soňa Tomanová

Na tygry zásadně prášky

Doktor Pádlo musí být novodobý šaman, protože mi dal mocné kouzlo proti tygrům. Vůbec jsem nevěděla, že s nimi mám bojovat, ale člověk předem neví spoustu věcí. Dost mě potom překvapilo, kolik tygrů okolo šmejdí.

19.10.2012 v 22:35 | Karma: 14,15 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Poezie a próza